جنگل الیمستان
نوشته شده توسط : یوسفی

جنگل الیمستان

الیمستان روستایی از توابع آمل در استان مازندران می باشد. این جنگل محل رویش گیاه "الیما" است که در اردیبهشت ماه رشد می کند و نام الیمستان نیز برگرفته ازآن می‌باشد ، این محل توریستی هر ساله در فصول مختلف پذیرای بسیاری از تورهای گردشگری و عکاسان است. اواسط بهار و اوایل پاییز بهترین فصل برای رفتن به جنگل است ولی مناظر زیبای زمستانی هم میتواند وسوسه انگیز باشد، البته بشرطی که تمامی اصول این گونه سفرها رعایت شود.  در ادامه با سایت جامع گردشگریکیش همراه شوید.

جنگل الیمستان

الیمستان، روستایی توریستی است از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل که در کیلومتر 20 جاده هراز از آمل واقع شده است.  آب مردم آن از چشمه تامین می شود و محصول آن غلات، لبنیات و عسل است. قله الیمستان هم یکی دیگر از جاذبه های این روستا است که در زمستان و بهار کوهنوردان زیادی را به خود جذب می کند. قله ای که حدود 2510 متر ارتفاع دارد و یکی از بهترین گزینه های کوهنوردی در زمستان به شمار می رود. اگر اهل کوهنوردی باشید، این قله با تمام جاذبه های طبیعی اطرافش بهترین گزینه سفر کوهنوردی شما به شمار خواهد رفت. در کل مسیر دامنه شرقی، قله دماوند در پیش چشمان ما است و هر لحظه با شما حرکت می کند. 

جنگل الیمستان

اما شاید از همه جالب تر در این منطقه نقش پای رستم باشد که تعجب همه کوهنوردان را بر می انگیزد. نرسیده به قله جای دو شهاب سنگ بزرگ دیده می شود که حفره هایی به عمق 10 متر ایجاد کرده است. بومیان منطقه افسانه ای زیبا برای این چاله ها دارند. آنها معتقدند این گودال ها جای زانوهای رستم است که در این منطقه زانو زده و از آب دریا نوشیده است. 
دورنمای بی نظیر قله دماوند، مناظر زیبای جنگلی با پوشش دشت های پر گل، منطقه را به مکانی مجذوب کننده تبدیل کرده است. قبل از رسیدن به جنگل، در ابتدای ورود به الیمستان روستایی قرار دارد که لهاش نامیده می شود که در کوهستانی معتدل و مرطوب واقع شده است. 

جنگل الیمستان

در کل جنگل الیمستان منطقه ای است که با هوای خنک و مه آلود و خود بهترین محل برای پیاده روی و لذت بردن از جاذبه های زیبا می باشد و جاذبه هایی همچون طبیعت زیبای پاییزی، پیاده روی در جنگل، ارتفاعات زرشک کوه، دورنمای زیبای قله دماوند بر زیبایی آن افزوده اند. 





:: برچسب‌ها: جنگل الیمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: